Ciasto z jabłkami

Ciasto z jabłkami


Jest to jedno z najsmaczniejszych ciast z jabłkami jakie jadłam. Z przepisu wychodzi pyszne, puszyste ciasto, które rozpływa się w ustach. Przepis na blachę o wymiarach 28 x 36 cm


Co potrzeba:

  • 5 jajek,

  • 1 i 1/2 szklanki cukru,

  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej tortowej,

  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,

  • 2 łyżeczki cukru waniliowego,

  • 1/2 szklanki oleju,

  • 1 kg jabłek kwaskowych

Wykonanie:

Jabłka obieramy ze skórki i kroimy na większe kawałki. W misce ubijamy jajka z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, mieszamy do połączenia się składników. Na koniec dodajemy olej i ponownie mieszamy. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wylewamy połowę ciasta, układamy na nim jabłka, na które wylewamy drugą połowę ciasta. Starajcie się ciastem przykryć jabłka na tyle, na ile jest to możliwe, jeśli któreś nie będzie przykryte ciastem całkowicie, nic nie szkodzi. Tak przygotowane ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 180°C na 50 -60 minut na funkcję pieczenia góra-dół.

Smacznego :))

jabłka, 

6 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za pyszne ciasto wilgotne i rozpływające się w ustach będzie częstym gościem na moim stole :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto pyszne ale nastepnym razem dam mniej cukru i piekłam tylko 40minut.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszny ,prosty placek.ciasta wystarczyło mi na małą formę.jabłka posypałam cynamonem.a teraz wypróbuje chlebek z twojego przepisu.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne ciasto, szybko sie go robi,szybko sie piecze 40min. cukru wystarczy 3/4 szklanki.
    dziekuje za przepis pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto pycha, duzo pieke praktycznie dwa razy w tyg z tym że tych ciast nawet nie próbuje. Na to się skusialm I pół blachy sama zjadłam :) dzisiaj zas pieke tylko zamiast jabłek dalam brzoskwinie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak posmakowało, ja też je uwielbiam i jem bez opamiętania :) Napisz koniecznie, jak smakuje z brzoskwiniami. Pyszne jest też z rabarbarem albo śliwkami

      Usuń

Zapraszam do polubienia mojego fanpage https://www.facebook.com/bulkazchlebem1