Surówka z sałaty lodowej z brokułem, papryką, ogórkiem, czosnkiem i kiełkami

Surówka z sałaty lodowej z brokułem, papryką, ogórkiem, czosnkiem i kiełkami

Odkąd w prezencie od Mikołaja dostałam kiełkownicę, używam jej na okrągło. No, może z przerwą letnią, kiedy mam warzywka z własnej działki. Nie wiem, czy wiecie, że kiełki są bardzo zdrowe i mają więcej substancji odżywczych, niż dojrzałe warzywa. Zawierają więcej składników mineralnych, białek, enzymów i witamin.
Oczywiście nie zastąpią nam w pełni warzyw, bo musielibyśmy ich zjeść ogromną ilość, żeby zaspokoić potrzebną ilość kalorii, a także nie zastąpią nam smaku dojrzałych warzyw, jednak powinny się znaleźć w naszej diecie

Co potrzeba:
  • 250 g brokuła,
  • 1/2 główki sałaty lodowej,
  • 1/2 dużej, czerwonej, mięsistej papryki,
  • 1/2 średniego ogórka (ok. 5 cm) ze skórą,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 garść kiełek (najlepiej pikantnych),
  • 4 łyżki oleju,
  • 4 łyżeczki soku z cytryny,
  • Sól,
  • Pieprz

Wykonanie:

Brokuła dzielimy na różyczki, gotujemy 5 minut, odcedzamy. Wystudzonego przekładamy do miski, dodajemy sałatę lodową porwaną na kawałki, paprykę pokrojoną w mniejsze kawałki, ogórka pokrojonego w ćwierćplasterki, czosnek przepuszczony przez praskę, kiełki, sok z cytryny, olej. Wszystko mieszamy, dodajemy, sól i pieprz do smaku, jeszcze raz mieszamy.

Smacznego:))


brokuł, papryka, sałata lodowa, ogórek, ogórki, czosnek, kiełki, sok z cytryny

2 komentarze:

Zapraszam do polubienia mojego fanpage https://www.facebook.com/bulkazchlebem1