Sos fetowy

 

Sos fetowy

Któregoś dnia okazało się, że w mojej lodowce zalega ser feta, który powinien być szybko wykorzystany. Na sałatkę co prawda, miałam ochotę, ale nie koniecznie z kawałkami fety. Ciekawa byłam, jak smakuje taki ser w połączeniu ze śmietaną i czosnkiem jako płynna masa. Włożyłam wszystkie składniki, które wydawały mi się odpowiednie do blendera, zmiksowałam je, spróbowałam i … smak, jaki powstał, przerósł moje oczekiwania. Dla mnie doskonały, mocno czosnkowy, może być wykorzystany zamiast tradycyjnego sosu czosnkowego. Nie zawiera majonezu, więc kalorii ma mniej (to informacja dla tych, którzy ustawicznie przeliczają kalorie w tym, co jedzą). Blendowany jest dość rzadki, ale w lodówce robi się bardziej gęsty. Można go dodawać do mięsa, sera, sałatek, kanapek...

Co potrzeba:

  • 1 opakowanie fety 270 g,
  • 4 łyżki nie czubate śmietany 18% kwaśnej,
  • 3 duże ząbki czosnku,
  • 1/2 płaskiej łyżeczki pieprzu

Wykonanie:

Do blendera dajemy fetę pokruszoną na mniejsze kawałki, śmietanę, czosnek, pieprz, blendujemy na gładką masę. Przelewamy do słoika, zakręcamy pokrywką, wstawiamy na 1 godzinę do lodówki do przegryzienia się składników. Jeśli nie wykorzystacie od razu całego sosu, możecie go trzymać w lodówce do 5 dni

Smacznego :))

ser feta, śmietana 18%, czosnek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do polubienia mojego fanpage https://www.facebook.com/bulkazchlebem1